ПОСАДОВІ
ОБОВ’ЯЗКИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА
Організовує:
- отримання діагностичних
відомостей про учнів школи.
- взаємодії та взаємостосунки в
системах: “людина - людина”, “людина - організація”, “людина - соціум”,
“людина - суспільство”.
- проведення заходів
превентивно-профілактичного напрямку.
- соціально – терапевтичну
допомогу.
- правові норми для захисту прав
і інтересів учнівської молоді.
- допомогу педагогічним
працівникам в опануванні й розробці інноваційних програм і технологій,
консультує з питань аспектів розвитку, навчання, виховання учнів;
- просвітницьку роботу для
батьків, приймає батьків (осіб, що її замінюють) з питань організації
виховного процесу;
- соціально необхідну роботу
щодо організації спілкування дітей, молоді, дорослих за місцем
проживання, в мікрорайоні, сімейно-сусідських спільнотах;
- соціально-педагогічний
патронаж дітей та молоді в системі освіти.
- допомогу в період
соціального і професійного визначення особистості, дбає про професійне
самовизначення та соціальну адаптацію молоді
- необхідну консультативну
психолого-педагогічну допомогу дітям, підліткам, які потребують
піклування і підтримки (діти з обмеженими фізичними можливостями,
сироти, напівсироти, діти-інваліди);
- дитячим, молодіжним
об’єднанням, угрупуванням.
- профілактичну роботу з
попередження девіантної поведінки, а також розробляє програми та проекти
роботи з “дітьми вулиці”
- роботу з групами ризику в
умовах неформального спілкування
- роботу по залученню
громадських організацій , творчих спілок, окремих громадян тощо до
культурно-освітньої, профілактико-виховної, спортивно-оздоровчої та
інших видів роботи.
-
соціально-психологічне обстеження, надавати консультативну допомогу
дітям та батькам з багатодітних, неповних, неблагонадійних та інших
проблемних сімей;
Здійснює:
- посередництво між освітніми
установами, сім’єю, державних установ, громадських організацій ,
відділів соціального захисту неповнолітніх, органів територіального
самоврядування, громадськістю. організовувати їх взаємодію, об’єднання
зусиль з метою створення в соціальному середовищі умов для всебічного
розвитку дітей, підлітків як особистостей, їх благополуччя в
мікросоціумі;
- захист прав дітей в
суспільстві
- корекцію відхилень у поведінці
школярів, молоді;
-
профілактику
правопорушень неповнолітніх, дитячого побутового,
дорожно-транспортного травматизму;
-
прогнозування
результатів процесу виховання з урахуванням найважливіших факторів
розвитку особистості.
-
виховання поваги
до батьків, жінки, культурно-національних цінностей, духовних,
історичних цінностей України;
-
захист дитини
від будь-яких форм фізичного і психічного насильства, запобігання
вживанню ними алкоголю, наркотичних речовин, іншим шкідливим
звичкам, пропагування здорового способу життя;
Сприяє:
- здійсненню превентивного
виховання, профілактики злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших
узалежнень і шкідливих звичок серед підлітків;
- участі вихованців у науковій,
технічній, художній творчості, спортивній, суспільно-корисній
діяльності, виявляє задатки, розкриває здібності.
- подоланню особистісних,
міжособистісних, внутрішньосімейних конфліктів;
- прояву ініціативи, активізації
суб’єктивної позиції вихованців.
- підвищенню свого професійного
рівеня, педагогічної майстерності, загальної культури;
- вибору підлітками професій з
урахуванням їхніх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і
можливостей, готує учнів до свідомого життя;
- пошуку, відбору, розвитку
обдарованих дітей;
- забезпеченню здоров’я і
безпеки довірених йому учнів; дотримується норм і правил охорони праці,
техніки безпеки і протипожежного захисту;
Приймає участь:
- в роботі педагогічної ради
підготовці та проведенні атестації педагогічних працівників школи;
- засіданнях ради школи,
батьківського комітету школи, піклувальної ради закладу.
- в методичних семінарах,
заняттях методичних об’єднаннях соціальних педагогів вчителів, коли
ставиться питання про захист інтересів дітей і підлітків;
- в організації, плануванні
навчально-виховної роботи, режимі навчальної діяльності дітей та учнів в
залежності від вікових особливостей і стану здоров’я, спрямованих на
забезпечення відповідних умов для їх розвитку;
- у розробці навчальних планів,
програм, посібників, методичних рекомендацій, вносить пропозиції фодо
вдосконалення виховного процесу;
- у формуванні та комплектуванні
груп і класів дітей і учнів за індивідуальними показниками з метою
диференційованого навчання та виховання;
- в роботі комісії з питань
соціально-правового захисту дітей;
- в проходженні періодичного
безкоштовного медичного обстеження.
Має право на:
- робочий кабінет забезпечений
методичним, матеріальним обладнанням;
- захист професійної честі і
гідності;
- ознайомлення зі скаргами та
іншими документами, що містять оцінку його роботи, надання щодо них
пояснень;
- захист своїх інтересів
самостійно і / чи через представника/ , в тому числі адвоката, у випадку
дисциплінарного чи службового розслідування, пов”язаного з порушенням
педагогом норм професійної етики.
- конфіденційність
дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків,
передбачених законом.
- підвищення кваліфікації.
- проходження атестації на
відповідну кваліфікаційну категорію, не рідше одного разу в 5 років.
- розгляд питання і прийняття
рішення тільки в межах своєї компетенції.
Розробляє:
- річний, тижневий план роботи,
затверджений директором і узгоджений з Центром практичної психології та
соціальної роботи.
- та впроваджує розвивальні,
корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням
індивідуальних, статевих, вікових особливостей різних категорій.
Забезпечує:
- своєчасне складання
встановленої звітної документації;
- звязки школи із іншими
закладами позашкільної освіти дітей, іншими організаціями для спільної
діяльності з питань розвитку учнів;
- своєчасне подання директору
школи і до центру професійного підпорядкування річний звіту про свою
роботу.
Погоджує:
- свою роботу з директором школи.
|