ПОСАДОВІ
ОБОВ’ЯЗКИ УЧИТЕЛЯ
Організовує:
- навчання і виховання учнів з
урахуванням специфіки навчального предмета і віку школярів.
- стимулювання соціалізації
учнів, формування в них загальної культури забезпечення свідомого вибору
ними професії та формування готовності до функціонування в ринкових
умовах.
- забезпечення дотримання норм і
правил техніки безпеки в навчальному закладі.
- проведення уроків й інших
навчальних занять в закріплених за ним класах згідно з розподілом
навчального навантаження, забезпечує під час занять належний порядок і
дисципліну.
- реалізацію прийнятих в школі
освітніх програм відповідно до навчального плану, власного поурочного
плану і розкладу занять; використовує при цьому різноманітні прийоми,
методи й засоби навчання.
- інструктаж учнів з правил
безпеки праці під час навчальних занять з обов'язковою реєстрацією в
класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів.
- вивчення учнями правил охорони
праці.
- умови для дотримання законних
прав і свобод учнів.
- індивідуальну, позакласну
роботу з учнями з предмета, що викладає.
Забезпечує
- рівень підготовки учнів, який
відповідає вимогам державного освітнього стандарту.
- виконання правил і
дотримується норм охорони праці, техніки безпеки і протипожежного
захисту, забезпечує охорону життя і здоров'я учнів під час навчального
процесу.
- оперативне повідомлення
керівників школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання
першої долікарської допомоги.
- покращення умов здійснення
навчального процесу, а також доводить до відома завідувача кабінету,
адміністрації про всі недоліки в забезпеченні навчального процесу, які
знижують працездатність учнів.
- допуск на заняття
представників адміністрації школи з метою контролювання й оцінювання
своєї діяльності.
- заміну на уроках тимчасово
відсутніх вчителів згідно за розпорядженням заступника директора школи з
навчально-виховної роботи.
- дотримування Статуту і Правил
внутрішнього трудового розпорядку школи, інших локальних правових актів
школи.
- підготовку до проведення
занять, систематично підвищує свою професійну кваліфікацію.
- дотримання етичних норм
поведінки, які відповідають громадському статусу вчителя .
- своєчасне складання
встановленої звітної документації;
- своєчасне подання директору
школи звіту про свою роботу.
- збереження обладнання,
інвертаря, матеріалів, навчальних посібників, тощо, виховання в учнів
бережливе ставлення до майна навчального-виховного закладу.
Здійснює
- вивчення індивідуальні
особливості школярів, сприяння розвитку їхніх здібностей, талантів.
- контроль за дотриманням
правил (інструкції) з охорони праці.
- ведення в установленому
порядку класну документацію, здійснює поточний контроль за відвідуванням
і успішністю учнів за прийнятою в школі системою, виставляє оцінки в
класний журнал і щоденник учня, своєчасно подає адміністрації школи
звітні дані.
- чергування по школі відповідно
графіку чергувань на перервах між заняттями, а також за 20 хв. до
початку і протягом 20 хв. після закінчення занять.
- постійний зв'язок з батьками
учнів (особами, які їх замінюють).
- періодичне медичне обстеження.
- роботу в режимі виконання
встановленого йому навчального навантаження відповідно до розкладу
навчальних занять, у період канікул, які не збігаються з відпусткою,
залучається адміністрацією школи до педагогічної, методичної чи
організаційної роботи в межах часу, який не перевищує навчального
навантаження до початку канікул. Графік роботи вчителя під час канікул
затверджується наказом директора школи.
- захисти учнів від будь-яких
форм фізичного та психологічного насильства, запобігання шкідливим
звичкам учнів, пропагування здорового способу життя.
- виконання рішення педради,
нарад, шкільних комісій, наказів і розпоряджень адміністрації.
- персональну відповідальність
за життя і здоров’я дітей під час проведення уроків, інших заходів в
школі (категорично забороняється виставляти учнів із класу під час
уроків).
Бере участь:
- у встановленому порядку
в підсумковій атестації учнів.
- у діяльності методичного
об'єднання та інших формах методичної роботи, які прийняті в школі.
- у роботі педагогічної ради
школи і нарадах, які проводяться адміністрацією школи.
- у засіданнях ради школи,
батьківського комітету школи, піклувальної ради закладу.
- в організації, плануванні
навчально-виховної роботи, режимі навчальної діяльності дітей та учнів в
залежності від вікових особливостей і стану здоров’я, спрямованих на
забезпечення відповідних умов для їх розвитку;
- у розробці навчальних планів,
програм, посібників, методичних рекомендацій, вносить пропозиції фодо
вдосконалення виховного процесу;
- в обов'язкових планових
загальношкільних заходах,
Має право на:
- участь в управлінні школою в
порядку, передбаченому Статутом школи.
- захист професійної честі й
гідності.
- ознайомлення зі скаргами та
іншими документами, які містять оцінку його діяльності, надання
відповідних пояснень.
- захист своїх інтересів
самостійно чи через посередника, в тому числі адвоката, у випадку
дисциплінарного розслідування, пов'язаного з порушенням вчителем норм
професійної етики.
- конфіденційність
дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків,
передбачених законом.
- вільний вибір і використання
методик навчання й виховання, навчальних посібників і матеріалів,
підручників, методик оцінювання знань учнів.
- підвищення своєї кваліфікації.
- проходження атестації на
добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію.
- давання учням під час занять і
перерв обов'язкових для виконання розпоряджень, які стосуються
організації занять і дотримання дисципліни, притягнення учнів до
дисциплінарної відповідальності у випадках, передбачених Статутом, і
Правилами внутрішнього розпорядку школи.
- розгляд питання і прийняття
рішення тільки в межах своєї компетенції.
Розробляє:
- річний (по семестрово)
календарний план роботи, затверджений директором та поурочні плани
роботи.
- самостійне планування
діяльності, яка визначена його посадовими обов'язками.
Погоджує:
- свою роботу з директором школи,
заступником директора школи з навчально-виховної роботи.
|